چگونه آرایشگر خود باشیم؟

چگونه آرایشگر خود باشیم؟

امروزه از آرایش صورت فقط برای آراسته‌تر کردن صورت استفاده نمی‌شود بلکه از آن می‌توان برای پوشاندن نقص‌های صورت نیز استفاده کرد. از آنجایی که تنوع در محصولاتی که می‌توان از آن‌ها برای آرایش کردن استفاده کرد زیاد شده است، نحوه‌‌ی صحیح آرایش کاری دشوار شده است و افراد می‌بایست برای اینکه آرایش صورت ملایم، آن‌ها را زیباتر کند، در ابتدا به شناخت و کاربرد محصولات و سپس به نحوه‌ی صحیح استفاده از آن‌ها بپردازند.

اگر که از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید به کمک محصولات آرایشی چهره‌ای طبیعی داشته باشید و نقص‌های چهره‌ی خود را کمتر کنید پس حتما برای یادگیری نحوه‌ی

نحوه‌‌ی صحیح آرایش صورت برای افراد مبتدی

همانطور که گفته شد به دلیل تنوع بسیار زیادی که محصولات آرایشی دارند، آرایش صورت کاری دشوار شده است. ما در اینجا برای آموزش نحوه‌‌ی صحیح آرایش صورت به معرفی مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین محصولاتی که برای آموزش آرایش صورت برای مبتدیان لازم است، پرداخته‌ایم.

شست و شوی بیش از حد صورت

شست وشوی صورت اولین اصل داشتن آرایش صورت خوب است. هر فرد پوست متفاوتی دارد. سن نیز پوست انسان را دست‌خوش تغییراتی می‌کند. مثلا وقتی شما پوست خشک و پوسته پوسته‌ای دارید نباید در شست و شوی صورت خود افراط کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره نکات مراقبتی از پوست‌های خشک مقاله ۵ راه برای شستشوی پوست خشک و حساس را حتما بخوانید.

ایده آل شست‌‌ و شوی صورت دوبار در روز است، یکبار صبح و یکبار شب قبل از خواب با آب خنک صورتتان را بشویید. سعی کنید از پاک کننده‌های ملایم و ژل‌های شست و شو متناسب با پوستتان  برای شست وشو استفاده کنید.

تکنیک‌های اشتباه محو کردن

حتی اگر یک سایه خیلی ملایم هم استفاده می‌کنید اگر روش درستِ محو کردن را بلد نباشید غیرطبیعی به نظر می‌رسد. کلید اصلی آرایش طبیعی هنر محو کردن است. آرایشی که درست محو نشود بسیار مضحک به نظر می‌رسد. از آموزش‌های ویدئوهای آموزشی استفاده کنید و از براش‌های مناسب و باکیفیت استفاده کنید.

آرایش صورت
روش درست برای پوشاندن سیاهی زیرچشم استفاده چند قطره بر روی استخوان زیر چشم است.

استفاده نادرست از کانسیلر concealer

کانسیلر از آن دسته محصولاتی می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. بسیاری از خانم‌ها هستن که به دلیل داشتن پوستی زیبا از کرم پودر استفاده نمی‌کنند و فقط به کمک یک ضدآفتاب خوب و یک کانسیلر جای جوش، لکه‌ها، سیاهی دور چشم خود را پوشش میدهند. برای آرایشی طبیعی‌تر هنگام خرید کانسیلر نیز همانند کرم پودر می‌بایست پایه رنگ پوست فرد در نظر گرفته شود.

همیشه این سوال برایمان پیش می‌آید که اول از کرم پودر استفاده کنیم یا از کانسیلر؟ برای پوشانندگی عالی بهتر است اول از کرم پودر استفاده کنیم و بعد از کانسیلر.

برای استفاده از کانسیلر بهتر است دو مورد را در نظر بگیرید:

  • هرگز بیش از حد از کانسیلر استفاده نکنید. استفاده زیاد از کانسیلر بر روی گودی زیر چشم باعث می‌شود شما مسن‌تر به نظر برسید.
  • روش درست برای پوشاندن سیاهی زیرچشم استفاده چند قطره بر روی استخوان زیر چشم است. همچنین می‌توانید از تکنیک لایه‌بندی استفاده کنید. کمی بر روی سیاهی زیر چشم از کانسیلر بمالید، اجازه ندهید کرم خشک شود سپس لایه بعدی را بزنید. می‌توانید بین دو لایه از پودر فیکس نیز استفاده کنید.
  • از کرم پودر به عنوان کانسیلر استفاده نکنید. کانسیلرها در رنگ‌های مختلف موجود هستند و هرکدام کاربرد متفاوتی دارند.
  • کانسیلر هلویی رنگ برای تیرگی زیر چشم، کانسیلر سبز رنگ برای پنهان کردن جای جوش و لکه و کانسیلر متمایل به زرد را برای همه نواحی صورت می‌توانید استفاده کنید. قبل از استفاده از کانسیلر متمایل به زرد از کرم پودر متناسب با پوستتان استفاده کنید.

اشتراک گذاری بلاگ :